ملی پوش استقلال مامور تبلیغات برای یک کافه! مشکل مالی پرسپولیس برای تسویه با بازیکنانش نتیجه بازی دانمارک و صربستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| صرب‌ها رفتنی شدند نتیجه بازی انگلیس و اسلوونی در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| سرد و بی‌روح مثل تیم ساوت‌گیت درویش راضی از خرید اسپانیایی! دلیل عدم تمدید امیری با پرسپولیس چه بود؟ نتیجه بازی هلند و اتریش در یورو۲۰۲۴+ ویدیو خلاصه بازی| شگفتی بزرگ نتیجه بازی فرانسه و لهستان در یورو۲۰۲۴| امباپه صدرنشین نشد! گولسیانی در تیررس نکونام؟ عدم دخالت گاردیو در نقل و انتقالات پرسپولیس عالیشاه شاکی از اقدام باشگاه پرسپولیس تلاش یک پرسپولیسی برای خرید احمدزاده استارت پرسپولیس برای خرید ۵ بازیکن گاریدو: برای کسب جام در پرسپولیس می‌جنگیم + ویدئو پخش زنده بازی دانمارک و صربستان در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین قلم قرمز نکونام در انتظار رفقای نیمکت| کدام دستیار جدا می‌شود؟ پخش زنده بازی انگلیس و اسلوونی در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی هلند و اتریش در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین استقلال و پرسپولیس باید از لیگ دو شروع کنند| ماجرای تاسیس تیم زنان جدی شد پخش زنده بازی فرانسه و لهستان در یورو ۲۰۲۴ (۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

لیگ لاکچری‌ها | بررسی وضعیت ۱۶ تیم لیگ‌برتر فوتبال ایران در آستانه شروع فصل جدید

  • کد خبر: ۴۸۸۳۱
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸
لیگ لاکچری‌ها | بررسی وضعیت ۱۶ تیم لیگ‌برتر فوتبال ایران در آستانه شروع فصل جدید
لیگ بیستم را که از امروز (۱۶ آبان) شروع می‌شود، باید یکی از عجیب‌ترین فصل‌های تاریخ فوتبال ایران بدانیم. از خلوتی ورزشگاه‌ها و بدون تماشاگر بودن مسابقات بگیرید، تا حضور آلومینیم اراک و مس رفسنجان.
محمد امیرپور | شهرآرانیوز؛ لیگ بیستم را که از آخر همین هفته (۱۶ آبان) شروع می‌شود، باید یکی از عجیب‌ترین فصل‌های تاریخ فوتبال ایران بدانیم. از خلوتی ورزشگاه‌ها و بدون تماشاگر بودن مسابقات بگیرید، تا حضور آلومینیم اراک و مس رفسنجان. سرخابی‌ها بعد از سال‌ها بالاخره با ۲ سرمربی ایرانی وارد مسابقات می‌شوند و سپاهان و تراکتور که تغییرات زیادی را نسبت به فصل قبل داشته‌اند و البته لاکچری‌ترین لیگ فوتبال ایران که دستمزد بازیکنانش به ۱۰ میلیارد تومان هم رسیده است. این گزارش وضعیت ۱۶ تیم لیگ برتر فوتبال ایران را در آستانه شروع فصل جدید بررسی می‌کند؛ از شانس‌های قهرمانی تا کاندیدا‌های سقوط.
 
 

پرسپولیس؛ فیس‌آف قهرمان

پرسپولیس در فصل جدید با شکل‌وشمایل تازه‌ای وارد مسابقات می‌شود، اما یکی از مصائب یحیی عمق خط دفاع است؛ جایی که تنها ۲ گزینه سیدجلال حسینی و کنعانی‌زادگان به‌عنوان مدافع وسط در تیم حضور دارند. سیدجلال چهل‌ساله قطعا توان بازی کردن در فصل فشرده را ندارد و هنوز کسی نمی‌داند یحیی چه برنامه‌ای برای جایگزین او دارد. شنیده‌ها می‌گویند یحیی برای فصل آینده حساب ویژه‌ای روی جوانان باشگاه باز کرده است. تیمی که آذرماه باید فینال لیگ قهرمانان را انجام دهد و از عناوین قهرمانی‌اش در لیگ داخلی دفاع کند، اما به نظر می‌رسد در برخی پست‌ها مثل مهاجم نوک یا مدافع آخر بازیکنان لازم را در اختیار ندارد. با همه این‌ها، پرسپولیس یکی از مدعیان ویژه قهرمانی خواهد بود.

 

استقلال؛ بوی قهرمانی

اتمسفر استقلال بعد از مدت‌ها حاشیه و سروصدا با آمدن محمود فکری رنگ آرامش به خودش گرفته است. یکی از اولویت‌های مربیگری محمود فکری نظم و انضباط است. همان چیزی که باشگاه استقلال به آن نیاز داشت. علاوه بر آن، خرید‌های خوب آبی‌ها و ورود بازیکنانی مثل رشید مظاهری، مرادمند، نادری و... هم ترکیب پروپیمانی را در اختیار کادرفنی استقلال می‌گذارد. استقلال در لیگ بیستم هم مربیان خوبی را روی نیمکتش می‌بیند و هم بهترین ترکیب بازیکنان را بین تیم‌های لیگ‌برتر در اختیار دارد. پس بیایید آن‌ها را شانس اول قهرمانی در لیگ بیستم فوتبال ایران بدانیم. تنها نکته درخور تأمل هم پر کردن جای خالی علی کریمی، ستاره فصل گذشته آبی‌هاست. اتفاقی که اگر بیفتد، اسب آبی‌ها برای قهرمانی زین خواهد شد.

 

آلومینیم اراک؛ ارزان‌ترین تیم لیگ

اراکی‌ها فصل پیش شگفتی‌ساز لیگ یک شدند و بعد از آمدن رسول خطیبی از میانه‌های فصل، برد‌های متوالی‌شان شروع شد تا بالاخره بعد از تقریبا ۲ دهه، آلومینیم اراک به لیگ برتر برسد. آلومینیم تقریبا استخوان‌بندی فصل گذشته‌اش را حفظ کرده و ترجیح داده است به همان بازیکنانی که تیم را نایب‌قهرمان لیگ یک کردند، در لیگ برتر هم اعتماد کند. با اینکه اسماعیل شریفات، عزیز معبودی و یکی‌دو بازیکن باتجربه دیگر به اراکی‌ها اضافه شده‌اند، آن‌ها را باید ارزان‌ترین تیم لیگ بیستم دانست. تیمی که البته به سنت دیگر تیم‌های رسول خطیبی، احتمالا یکی از کاندیدا‌های سقوط خواهد بود.

 

مس رفسنجان؛ ساعت شلوغی!

هیئت فوتبال رفسنجان در هفته‌های اخیر یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های این شهر بود. مس رفسنجان پارسال همین وقت‌ها محمد ربیعی را استخدام کرد و از او برنامه‌ای خواست تا در طول ۳ سال به لیگ برتر برسند، اما اتفاقات زودتر از طرح و برنامه باشگاه و ربیعی جلو رفتند و مس لیگ برتری شد تا مدیران باشگاه تصمیمات هیجانی بگیرند و تنها ۵ بازیکن از تیم قهرمان لیگ یک در تیم باقی ماندند و ۲۰ بازیکن جدید با مس رفسنجان قرارداد بستند. تیم متمول صنعتی با این ریخت‌وپاش‌ها حالا به دنبال سکویی در نیمه بالایی جدول می‌گردد، اما قانون فوتبال ثابت کرده است ولخرجی‌های بی‌اساس معمولا نتیجه معکوس می‌دهد.

 

گل‌گهر سیرجان؛ مأموریت ژنرال

شنیده‌ها می‌گویند امیر قلعه‌نویی برای اینکه رضایت بدهد و روی نیمکت گل‌گهر سیرجان بنشیند، سنگین‌ترین قرارداد سرمربیگری را در لیگ بیستم بسته است تا علاوه بر مسن‌ترین سرمربی لیگ، گران‌قیمت‌ترین هم لقب بگیرد. ژنرال برای پیش بردن مأموریتش در سیرجان، سراغ آرمین سهرابیان، علیرضا حقیقی، اصغر عاشوری، محمد میری و علی علیزاده و چند بازیکن دیگر رفت. گل‌گهر سیرجان حالا با این تغییرات دیگر دوست ندارد تا هفته آخر فانوس به دست بماند و احتمالا جایی در نیمه بالایی جدول ژنرال و مدیران باشگاه را راضی نگه خواهد داشت.

 

سپاهان؛ بومی، مثل محرم

یکی از تصمیم‌های درست سپاهان، سپردن سکان باشگاه دست محرم نویدکیا بود. بازیکنی که تمام دوران فوتبالش را در سپاهان پشت سر گذاشت و حالا مشغول ساختن تیمی بومی برای فصل آینده است. ایده‌آل مربیگری نویدکیا استفاده از بازیکنان جوان اصفهانی در ترکیب تیمش است. البته آن‌ها خلعتبری، نژادمهدی، روح‌ا... باقری و اسماعیلی‌فر را هم جذب کرده‌اند و با حفظ ستاره‌های فصل گذشته، هدفی جز قهرمانی بعد از ۶ سال در لیگ برتر فوتبال ایران ندارند. مهم‌ترین اتفاق هفته اول لیگ برتر همین‌جا می‌افتد؛ وقتی شاگردان محرم نویدکیا باید به سیرجان بروند تا مقابل تیم امیر قلعه‌نویی، سرمربی قبلی باشگاه، قرار بگیرند که با ناراحتی و دلخوری از اصفهان رفت.

 

ماشین‌سازی؛ زیر سایه سقوط

ماشین‌سازی در تابستان تغییرات زیادی را تحمل کرد. ابتدا زنوزی، مالک متمول باشگاه، تیمش را به جوانی به نام محمد پوررضایی واگذار کرد. مالک جدید اعلام کرد سقف قرارداد بازیکنان ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود و تقریبا همه ستاره‌های ماشین‌سازی جدا شدند. مالک جوان هم گفت تیمش نیازی به آن‌ها ندارد و ماشین‌سازی را با جوانان می‌سازد و برای همین سراغ سرمربی ۳۲ ساله نود ارومیه رفت تا وحید بیاتلو در اولین تجربه مربیگری‌اش در لیگ‌برتر کار سختی پیش رو داشته باشد. نگه داشتن ماشین‌سازی در لیگ برتر بعد از جدایی ستاره‌هایی مثل زاهدی، خرم‌الحسینی، فرید بهزادی، عزیز معبودی، بابک مرادی و... به معجزه شبیه است.

 

ذوب‌آهن؛ کار سخت رحمان

ذوب آهن، تیمی که ۱۰ سال پیش به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسیده بود، فصل گذشته تا هفته‌های آخر خطر سقوط را حس می‌کرد. هواداران اصیل این تیم تصور می‌کردند مدیران باشگاه در تابستان تیم را تقویت کنند، اما برخلاف تصورات، ذوب آهن به‌جای درس گرفتن از فصل گذشته، تقریبا چوب حراج به ستاره‌هایش زد؛ مهدی‌پور به استقلال و احسان پهلوان به پرسپولیس رفتند. اسماعیلی‌فر و نژادمهدی راهی سپاهان شدند و حمید بوحمدان و وفا هخامنش و عباسی و درخشان‌مهر و چند بازیکن دیگر هم باقی جدا‌شده‌ها هستند تا رحمان رضایی در اولین تجربه مربیگری‌اش در لیگ برتر، کار خیلی سختی برای حفظ تیمش در لیگ داشته باشد.

 

سایپا؛ خودرو صعود کرد، سایپا نزول

از وقتی که قیمت خودرو در ایران هرروز بالا می‌رود، سایپا و پیکان همین‌طور افت می‌کنند و اوضاع مالی‌شان بدتر می‌شود. سایپای جوان‌شده ابراهیم صادقی در فصل گذشته، بالاخره در هفته آخر توانست در لیگ‌برتر باقی بماند و سقوط نکند. آرمان رمضانی، حامد فلاح‌زاده، خالد شفیعی، روزبه شاه‌علی‌دوست، آرمین سهرابیان، معین عباسیان و محمد شریفی از سایپا جدا شدند تا ابراهیم صادقی دوباره به تیم امید و جوانان سایپا برای ساختن تیم چشم داشته باشد. این جوان‌گرایی البته می‌تواند تاوانی سنگین به اندازه سقوط برای نارنجی‌پوشان در پی داشته باشد.

 

تراکتورسازی؛ ترکیب غیرت و داش‌علی!

علی منصوریان و سبک مربیگری‌اش جوری است که می‌تواند به یکی از محبوب‌ترین مربیان تاریخ تراکتور تبدیل شود. او همیشه ارتباط خوبی با هواداران می‌گیرد و تی‌تی‌های تراکتور هم رضایتشان را از انتخاب داش‌علی اعلام کرده‌اند. اولین اقدام باشگاه حفظ اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی بود. گام بعدی جذب بازیکن به‌جای رشید مظاهری، ایمان سلیمی، رضا اسدی، آزادی و ساسان انصاری جداشده بود. تراکتور نسخه علی منصوریان در مسابقات دوستانه با چینش سه‌دفاعه بازی کرده است و ظاهرا منصوریان می‌خواهد به همان شکل و سیستمی بازی کند که استقلال استراماچونی بازی می‌کرد. تیمی که قهرمانی برایش یک رؤیای شیرین خواهد بود. تنها نکته نگران‌کننده برای قهرمان جام حذفی، دست‌های خالی کادرفنی در خط حمله و پست مهاجم نوک است.

 

شهرخودرو؛ هندوانه دربسته

عادت کرده بودیم که در چند فصل اخیر شهرخودرو را یکی از تیم‌های سرحال و مبارز لیگ ببینیم. تیمی که با رضا مهاجری و بعد‌ها یحیی گل‌محمدی همیشه فوتبال باکیفیتی ارائه می‌کرد، اما بعد از جدایی یحیی، شهرخودرو ستاره‌های زیادی را از دست داد. مهدی رحمتی که فصل گذشته درون دروازه این تیم ایستاده بود، حالا ایده‌هایی برای فصل جدید دارد و با همین ایده‌های تاکتیکی نتایج خوبی هم در مسابقات تدارکاتی گرفته است. باید دید احمد الجبوری، عرفان معصومی، رحمان جعفری و میلاد فراهانی جای جداشده‌های شهرخودرو را پر می‌کنند یا نه. شاید با این اوضاع و احوال باقی ماندن در نیمه بالایی جدول برای رحمتی و شهرخودرو نتیجه خوبی باشد.

 

پیکان؛ انقراض پیکان

به نظر می‌رسد که بعد از توقف تولید پیکان، باید منتظر انقراض تیم فوتبال پیکان هم از لیگ برتر فوتبال ایران باشیم. هرچقدر محصولات ایران‌خودرو در این ماه‌ها مشتری پیدا کرده‌اند، باشگاه پیکان فقیرتر و بی‌ستاره‌تر شده است. فصل گذشته آن‌ها با درخشش دو سه بازیکن مثل شهریار مغانلو و فراز امامعلی در لیگ ماندند و در تابستان هردو بازیکن جدا شدند. عبدا... ویسی هم که چندهفته‌ای بیشتر نبود که سرمربی پیکان شده بود، وقتی اوضاع بد باشگاه را دید، ترجیح داد پیش از شروع لیگ استعفا کند. واقعیت این است که پیکان با این دست‌فرمان سرنوشتی جز چپ کردن و سقوط به لیگ یک نخواهد داشت.

 

نفت مسجدسلیمان؛ اسکیپ روم

مربیگری در نفت مسجدسلیمان شباهت زیادی به بازی اسکیپ روم یا همان اتاق‌های فرار دارد که شما باید بدانید چطور با ابزار‌های ابتدایی اطرافتان یک نقشه فرار بکشید. در مسجدسلیمان هیچ‌وقت از پول خبری نیست، زمین استانداردی برای تمرین و مسابقه وجود ندارد و از همه مهم‌تر حتی شرایط اسکان خوبی هم در این شهر برای بازیکنان غیربومی نیست، اما با همه این کمبود‌ها مهدی تارتار در ۲ فصل گذشته یکی از بهترین تیم‌های شهرستانی را در این شهر ساخته بود. سرمربی‌ای که البته این فصل دیگر طاقت جنگیدن با کمبود‌ها را نداشت و رفت تا مجتبی حسینی این فصل روی نیمکت آن‌ها بنشیند.

 

صنعت‌نفت آبادان؛ سیروس در برزیل!

صنعت نفت آبادان فصل گذشته ۲ نیمه متفاوت داشت. یک نیم‌فصل رؤیایی با دراگان اسکوچیچ که تیم را حتی به گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان امیدوار کرده بود و نیم‌فصل دوم که با بهنام سراج چنگی به دل نزد. برای همین هم مدیران صنعت نفت سراغ سیروس پورموسوی رفتند تا تیم خوبی را برای فصل آینده ببندند. محمد طیبی، فرزین گروسیان، حسن بیت‌سعید، رضا خالقی‌فر و حکیم نصاری خرید‌های آبادانی‌ها بودند. تیمی که احتمالا فصل خوبی را در لیگ بیستم تجربه خواهد کرد.

 

فولاد خوزستان؛ ماجراجویی ادامه دارد؟

فصل پیش حتی خوش‌بین‌ترین هواداران فولاد هم تصور نمی‌کردند آن‌ها لیگ را در جایگاهی بالاتر از سپاهان و تراکتور به پایان برسانند و فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کنند. فولادی‌ها برای فصل جدید خودشان را تقویت کرده‌اند و با حفظ تمام نفرات فصل پیش، چند ستاره دیگر مثل محسن فروزان، ساسان انصاری و محمدرضا عباسی را جذب کرده‌اند تا نماینده آبروداری برای ایران در آسیا باشند. فولاد شاید فصل آینده شگفتی‌ساز لیگ بیستم هم لقب بگیرد؛ تیمی که برای قهرمانی با بزرگان مبارزه کند.

 

نساجی مازندران؛ ایستاده در غبار

ناشناخته‌ترین سرمربی لیگ بیستم، وحید افاضلی خواهد بود. سرمربی ۳۹ ساله‌ای که قبل از نشستن روی نیمکت نساجی، هیچ تجربه‌ای به عنوان سرمربی در فوتبال ایران نداشته است. نساجی این روز‌ها در غبار ایستاده است و کسی نمی‌داند اوضاع و احوال باشگاه در فاصله چندروز به شروع لیگ چطور خواهد بود. بیشتر بازیکنان تأثیرگذار فصل گذشته مثل رحمان جعفری، محمد میری، علیرضا حقیقی، عاشوری و علی شجاعی رفته‌اند و جایشان را بازیکنان دیگری پر کرده‌اند. هواداران نساجی نمی‌خواهند بعد از ۲ فصل رؤیایی در لیگ برتر، تاوان اشتباهات مدیریتی تیمشان را بدهند و برای سقوط نکردن بجنگند. شواهد، اما نشان می‌دهند اوضاع در مازندران چندان خوب نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->